Den farliga skatten *Del 1*

Jag och emp skulle gå till karibiska stranden och bada en varm sommardag. Plötsligt blev det kallt om fötterna.
- D-d-u-u emp? Frågade jag emp.
- Nej, inte nu C.C. Svarade han.
Efter en stund sa jag:
- D-d-u em-m-p?! Frågade jag igen.
- Ja?! Svarade emp irriterat.
- Va-arför si-i-tter j-a-ag fast i isen? Frågade jag.
- För att dina fötter ha frysit fast. Sa emp som han inte brydde sig. 
- FÖR ATT DINA FÖTTER HAR FRYSIT FAST!!!!Skrek emp så högt att bläckfisken vaknade.
- Vad skriker ni för pandor!? Frågade bläckfisken.
- Förlåt Fred, men CoolisCool har frysit fast i vattnet. Jag kan inte hjälpa henne upp! 
- Ah, jag vet vad vi ska göra! Sa Fred.
- Vadå? Frågade emp.
- Vi måste ha varmt en ishacka, en massa varma kläder och varmvatten. 
- Vart ska vi hitta det?! Frågade emp Fred.
- Sist när jag pratade med Pandabeard så pratade han om att han hade tittat i en gammal låda med böcker i. Sa Fred fudersamt.
- Jag vet precis vart jag ska leta! Sa emp och sprang sedan iväg så snabbt han kunde till glassbaren. Han gick in i biblioteket och... Se där! Det fanns en gammal låda! Han öppnade lådan hastigt men han kunde inte hitta någon ishacka. Han tog upp lådan i luften och vände på den så allting ramlade ur. På golvet låg en karta. Emp tog upp kartan och tittade på den. Det stod: 
Om du vågar gå till krysset, så hittar du din skatt. Men akta dig, det är väldigt farligt här... 
- Äsch, det kan väl inte vara farligt! Sa emp och gick iväg till läskigaskogen. Inne i läskiga skogen vrålade något. Han hoppade till och var på väg att springa där i från, när något grep tack i hans ben...

Det var del 1. Imorgon kommer fortsättningen så håll ögonen öppna!  

Kommentarer
Postat av: jjuliaha :>

Frågestund på JuliaHansen blogg.

Kika gärna in & ställ en fråga eller två ^^



http://ensvartrosflikka.blogg.se/2009/december/hehe-moa-nu-far-du-som-du-vill.html

2009-12-30 @ 20:27:25
URL: http://ensvartrosflikka.blogg.se/
Postat av: Kristoffer

en sådan rolig historia!

2009-12-30 @ 20:42:00
URL: http://kristofferf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0