väntar+ Den Farliga Skatten *Del 2*

Hej, några tips på vad man kan göra medans man väntar på tolvslaget??

Aja, men jag ska nog skriva del 2 till den farliga skatten <---- Det är första delen!  


När emp vaknade igen så var han i en slags grotta eller något. Han tog sin ryggsäck och ropade:
- Hallå!? Är det någon här?! 
Då morrade något bakom ett vägg. Som tur var fanns ett litet fönster som var så stort, att han kunde klättra igenom. Så när emp slutligen bestämde sig för att klättra i genom fönstret, var det någon som kastade en potatissäck runt honom.
- Nej, sluta! Ta bort potatissäcken från mig! Skrek emp. 
- Oj, jag trodde du var Nasapa. sa han som fångade in emp i potatissäcken.
- Utomjordingen Nasapa?! Frågade emp.
- Finns det någon annan Nasapa? Frågade den gamla pandan.
- Är du...Du...! GAMMELPANDAN!!! Skrek emp.
- Ja det är jag. Men hur kom du hit? Frågade Gammelpandan. 
- Jag kom genom... väggen? Svarade emp.
- En lönndörr! Ah, jag visste det! Den där onda Panidorio! Han låste in mig här, du har tydligen läst i tidningen att jag var försvunnen va? Frågade Gammelpandan.
- Jaa, den som Max och Ella skriver. Svarade emp. 
- Max och Ella?! Vilka är det? Frågade Gammelpandan.
- De är dom som skriver bloggen, eller tidningen då, du vet dom nya ungpandorna. Svarade emp.
- Jaså! Jag har nog varit borta alldeles för länge. Svarade Gammelpandan.
- Jaa... Men hur kom du hit? Frågade emp Gammelpandan och satte sig ner.
- Jo, jag var i biblioteket en kväll och forskade lite när det plötsligt började regna glass. Hela biblioteket blev full av glass och jag kunde inte komma ut. Sedan så försvann glassen, glassbaren ligger ju intill biblioteket, tillbaka till glassbaren igen. Då var jag fast i mitt nät. Han som fångade mig, tog min forskning och lämnade kvar en lapp som han la i en låda. Sedan har jag suttit här, dag efter dag, månad efter månad, år efter år. 
- Jaså? Men vem var det som fångade dig? Frågade emp.
- Jag  vet inte. Men alltså, han ville åt min forskning och släpper min inte förrän jag ger honom all min forskning. 
- Ajo! Men jag har en plan. Sa emp till Gammelpandan. 
- Jaså! Sa Gammelpandan.
- Ja, lyssna så berättar jag för dig... Sa emp. 

Det var del två av Den Farliga skatten.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0